dinsdag 13 januari 2009

Twitter en Hacking Ikea





Ik Twitter! En niet eens zo heel vaak. Maar leuk en interessant is het wel. In eerste instantie deed ik het vooral om uit te vinden wat het was. Je kunt korte boodschapjes van mensen lezen en zij die van jou (zo word ik sinds vandaag gevolgd door een Israelische internetactivist- help! waarom volgt die mij?- oh hij werkt ook in een museum- oef, gelukkig niet iets om gelijk te blocken dus).
Ik dacht namelijk toen ik begon met Twitter: wat vinden mensen boeiend eraan om te lezen of Pietje Puck zijn kat eten geeft, een rot buschauffeur heeft of een nieuwe telefoon zoekt? En natuurlijk vind je dit soort info voldoende op Twitter.....maarrr het is ook een manier om leuke, interessante mensen te volgen over de hele wereld, bijvoorbeeld mensen met hetzelfde beroep als jij of met dezelfde interesses. Of mensen die je kent maar niet zo vaak ziet toch te volgen op afstand.
Bovendien vind je op Twitter een bepaald soort mensen 1. ze zijn digitaal 2. ze zijn supernieuwsgierig 3. ze vinden het leuk om van alles te delen en te vragen met en aan jan en alleman. (moest dat laatste nu met of zonder streepjes, help Nationaal Dictee, help Philip Freriks!). En dat vind een goed idee. Op Twitter dus vond ik het fab idee om een Ikea tafeltje te hacken. Dat lijkt me wel wat.
Hacking Ikea was een tentoonstelling tijdens de Dutch Design Week en heeft zelfs een eigen blogspot. Zo kun je allerlei spullen van Ikea ombouwen tot iets nuttigers, mooiers of fijners en dan is het niet erg als je schroefjes overhoudt. En....je mag zelf weer een mooie scandinavische naam voor je eigen ontwerp bedenken. Hoera!!!!!!!!

PS Als je twittert, je kunt me vinden op http://twitter.com/femkeh

Geen opmerkingen: