maandag 26 maart 2012

Sweets for my sweet- zoetwarenbeurs en wat je daarvan kunt leren...





Gr8!

Eind januari was ik op de S├╝sswaren Messe ISM in Keulen: 'The world largest and most important and most inspiring trade fair’. En mijn god...het was veel....dikke buik en platte voeten na afloop en we hebben de snoepjes staan nog steeds hoog opgetast hier op het museumLAB HQ. Dus was het de afgelopen tijd experimenteel snoepen geblazen: van tequila lolly, tong tatoeage en gekke smaakmixen.... (drop en chocola bleek een hele vieze combi- aldus Willemijn)....

De leukste trends en opvallendste producten heb ik hieronder geprobeerd samen te vatten in beeld en woord. Met in mijn achterhoofd natuurlijk wat we ervan kunnen leren...

verpakking met persoonlijke Twitternamen van de makers
  • Personalisatie is super hot! Je eigen smaken kunnen samenstellen en op en top persoonlijk verpakkingen (bijvoorbeeld door toevoeging van een eigen naam, het gevoel van familiekiekjes, foto's van de fabriek of persoonlijke Twitteradressen van de makers van de brownie) of gewoon even een bordje met wie erachter de balie zit, zodat je die persoonlijk kunt....
  • het aloude adagium 'Sex sells' bleek ook hier weer aan te slaan, van sexy meisjes die in Latex hun zoetwaren aanboden ;-) tot een popcornverpakking met heerlijk ordinaire tietenmeisjes. Dat waren de meest stiekem meegepikte, meegenomen producten en drukste stands!
  • Wat je ook doet: Val op! Of het nu met je verpakking, je stand of met je medewerkers is: be different!

  • Integreer je social media platforms overal!

Sweets for my sweet, sugar for my honey!

Geen opmerkingen: