woensdag 6 augustus 2014

DIY, professionele ontwikkeling voor museumnerds


Op de een of andere manier (en dat zou heel goed aan mij kunnen liggen)- spreken de bijeenkomsten van de Nederlandse museumvereniging mij meestal niet zo aan...terwijl ik mijn tijd verdoe met grappige sites als When you work at a museum, vergeet ik mezelf bij te scholen en verder te ontwikkelen (nou ja.... een béétje overdrijven mag altijd in een blog).
Ik vond een handig- Do It Yourself (DIY): 'hoe wil ik me ontwikkelen' plannetje bij de Engelse Museums Assiociation. Het is eigenlijk bedoeld voor stagiaires, maar het kan je helpen weer even op het juiste professionele spoor te komen, zonder dure coaching, ingewikkelde cursussen of uitgebreide congressen.
Interessant genoeg om even te delen:How to write a professional development plan.
En nu: Focus, focus, focus....zeg ik tegen mezelf!

Geen opmerkingen: